Koçluk Sistemi
ÖĞRENCİ – EĞİTİM KOÇLUĞU (DANIŞMANLIĞI)
Öğrenci Eğitim Koçluğu Nedir?
Öğrenci eğitim koçluğu (danışmanlığı), öğrencilerin, potansiyelini keşfetmelerine ve hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olan bir süreçtir. Genellikle bir eğitim danışmanı, danışanının güçlü yönlerini ve gelişim alanlarını belirlemesine, hedefler koymasına ve bu hedeflere ulaşmak için stratejiler geliştirmesine rehberlik eder.
Öğrenci eğitim danışmanlığı, kişisel gelişim, kariyer planlaması, liderlik becerileri gibi birçok alanda uygulanabilir. Eğitim danışmanları, aktif dinleme, soru sorma ve geri bildirim verme gibi teknikler kullanarak, danışanlarının kendi iç görülerini bulmalarına ve motivasyonlarını artırmalarına yardımcı olur. Bu süreçte, danışanın (öğrencinin) kendine olan güveni ve farkındalığı artar ve eğitimde ve kişisel gelişim basamaklarında başarılı bir sonuç elde eder.
Öğrenci – Eğitim Koçluğunun Becerileri nelerdir?
Öğrenci – Eğitim Koçluğu becerileri arasında şunlar bulunur:
Dinleme ve Empati: Öğrenci eğitim danışmanlarının en önemli becerilerden biri, danışmanın öğrenciyi anlaması ve duygularını doğru şekilde algılamasıdır. Bu da etkin dinleme ve empati becerilerini gerektirir.
Soru Sorma Yeteneği: Öğrenci eğitim danışmanı, öğrencilerine doğru ve yönlendirici sorular sorarak onların düşünme süreçlerini geliştirmelerine yardımcı olur.
Güçlü İletişim: Öğrenci eğitim danışmanı, net ve etkili bir şekilde iletişim kurarak doğru ifade ve vurgu kullanarak öğrencilere destek olur ve onları motive eder.
Hedef Belirleme ve Planlama: Öğrencilerin hedeflerini belirlemelerine ve bu hedeflere ulaşmak için bir plan oluşturmalarına yardımcı olmak da Öğrenci eğitim danışmanının önemli bir yönüdür.
Güven ve Değer Verme: Öğrenci eğitim danışmanı, öğrencilere güven aşılar ve onların potansiyelini görmelerine yardımcı olur. Öğrencilere değer verir ve destek olur. Bu da danışmanın etkinliğini artırır.
Hedef Belirleme: Öğrenci eğitim danışmanı, danışanlar birlikte net ve ulaşılabilir hedefler belirlerler.
Geri Bildirim Verme: Öğrenci eğitim danışmanı, öğrencilere objektif ve yapıcı geri bildirimler vererek onların gelişimine katkıda bulunur.
Motivasyon Sağlama: Danışanları motive ederek onların hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olurlar.
Gözlem ve Analiz: Danışanların davranışlarını ve ilerlemelerini gözlemleyerek gerekli yönlendirmeleri yapar, rapor haline getirir ve hem öğrenci hem de veli ile paylaşır.
Bu beceriler, Öğrenci Eğitim Danışmanının, danışanlarının performanslarını artırmalarına, zorlukların üstesinden gelmelerine ve hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
EĞİTİM KOÇLARININ ÇALIŞMA ALANLARI
Eğitim Danışmanları; öğrencileri, zaman yönetimi, çalışma teknikleri, sınav stratejileri ve stres yönetimi konularında yönlendirmeye yardımcı olan, bireylerin akademik ve kişisel gelişimlerini desteklemek amacıyla çeşitli alanlarda faaliyet gösteren bir sistemdir. İşte eğitim danışmanlarının çalışma alanlarından bazıları şunlardır:
Akademik Başarı: Öğrencilerin ders çalışma alışkanlıklarını geliştirmek, sınavlara hazırlık süreçlerini yönetmek ve akademik hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak.
Kariyer Planlama: Öğrencilerin kariyer hedeflerini belirlemelerine ve bu hedeflere ulaşmak için gerekli adımları atmalarına destek olmak.
Motivasyon ve Öz Disiplin: Öğrencilerin motivasyonlarını artırmak ve öz disiplin kazanmalarına yardımcı olmak.
Kaygı ve Stres Yönetimi: Öğrencilerin sınav kaygısı ve stresle başa çıkma becerilerini geliştirmek.
Öğrenme Stratejileri: Öğrencilerin etkili öğrenme teknikleri ve stratejileri geliştirmele-rine yardımcı olmak.
Zaman Yönetimi: Öğrencilerin zamanlarını verimli bir şekilde kullanmalarını sağlamak.
Sosyal ve Duygusal Gelişim: Öğrencilerin sosyal becerilerini ve duygusal zekalarını geliştirmelerine destek olmak.
Eğitim Koçları; bu alanlarda, öğrencilerin potansiyellerini en üst düzeye çıkarmalarına yardımcı olurlar.
Öğrenci – Eğitim Koçluğu Süreci:
Öğrenci – Eğitim Koçluğu süreci, öğrencilerin akademik ve kişisel hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olabilmesi ve somut bir netice alması için gerekli bir zaman dilimidir.
İşte bu sürecin genel adımları:
İlk Görüşme ve Değerlendirme: Danışman ve öğrenci ilk görüşmede tanışır ve öğrencinin ihtiyaçları, hedefleri ve mevcut durumu değerlendirilir.
Hedef Belirleme: Öğrenci ile birlikte net, ölçülebilir ve ulaşılabilir hedefler belirlenir.
Planlama: Belirlenen hedeflere ulaşmak için bir eylem planı oluşturulur. Bu plan, öğrencinin güçlü yönlerini ve geliştirilmesi gereken alanları dikkate alır.
Düzenli Görüşmeler: Danışman ve öğrenci, düzenli aralıklarla bir araya gelerek ilerlemeyi değerlendirir, karşılaşılan zorlukları tartışır ve gerekli ayarlamaları yapar.
Geri Bildirim ve Destek Danışman, öğrenciye sürekli geri bildirim ve destek sağlar. Bu, öğrencinin motivasyonunu yüksek tutar ve hedeflerine ulaşmasını kolaylaştırır.
İlerleme Takibi: Öğrencinin belirlenen hedeflere doğru ilerlemesi düzenli olarak takip edilir ve gerektiğinde planlar revize edilir.
Sonuç Değerlendirmesi: Sürecin sonunda, öğrenci ve danışman birlikte hedeflere ne ölçüde ulaşıldığını değerlendirir ve gelecekteki adımları planlar.
Bu süreç, öğrencinin akademik başarılarını artırmanın yanı sıra, öz güvenini ve öz disiplinini geliştirmesine de yardımcı olur.
Öğrenci Boşluğunun (Ders Dışı Etkinliklerinin) Yararları:
Öğrenci boşluğu, yani öğrencilerin ders dışı zamanlarını verimli bir şekilde değerlendirmeleri, kendilerine birçok yarar sağlar. Bunlardan bazıları faydaları:
Dinlenme ve Yenilenme: Yoğun ders programlarından sonra dinlenmek, öğrencilerin zihinsel ve fiziksel olarak yenilenmelerine yardımcı olur.
Yaratıcılığı Artırma: Boş zamanlar, öğrencilerin yaratıcı aktivitelerle ilgilenmelerine olanak tanır. Resim yapmak, müzikle uğraşmak, kitap okumak veya yazı yazmak gibi faaliyetler yaratıcılığı teşvik eder.
Sosyal Becerilerin Gelişimi: Arkadaşlarla vakit geçirmek, sosyal etkinliklere katılmak ve grup aktiviteleri yapmak, öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirir.
Hobiler ve İlgi Alanları: Boş zamanlar, öğrencilerin hobileriyle ilgilenmelerine ve yeni ilgi alanları keşfetmelerine olanak tanır. Bu, onların genel mutluluğunu ve yaşam kalitesini artırır.
Stres Azaltma: Ders dışı aktiviteler ve boş zamanlar, öğrencilerin stres seviyelerini düşürmelerine yardımcı olur. Spor yapmak, doğa yürüyüşleri veya meditasyon gibi aktiviteler rahatlama sağlar.
Kişisel Gelişim: Boş zamanlar, öğrencilerin kişisel gelişimlerine katkıda bulunacak kitaplar okumalarına, online kurslara katılmalarına veya yeni beceriler öğrenmelerine olanak tanır.
Zaman Yönetimi: Boş zamanlarını verimli bir şekilde değerlendiren öğrenciler, zaman yönetimi becerilerini geliştirirler. Bu, akademik ve kişisel yaşamlarında daha dengeli olmalarına yardımcı olur.
Öğrencilerin boş zamanlarını verimli ve dengeli bir şekilde kullanmaları, genel başarılarını ve yaşam kalitelerini artırır.
E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M
Kişilerarası İletişim
Öğrenci ile eğitim koçu arasındaki iletişim, öğrencinin akademik ve kişisel gelişimini desteklemek için kritik öneme sahiptir. İşte bu iletişim türleri, özellikleri ve karşılaşılabilecek engeller hakkında bazı bilgiler:
İletişim Türleri
Sözlü İletişim: Yüz yüze görüşmeler, telefon konuşmaları ve video konferanslar gibi doğrudan konuşma yoluyla gerçekleşir.
Yazılı İletişim: E-postalar, mesajlar ve raporlar gibi yazılı metinler aracılığıyla gerçekleşir.
Sözsüz İletişim: Jestler, mimikler ve beden dili gibi sözsüz yollarla gerçekleşir.
İletişimin Özellikleri;
Güven ve Açıklık: Eğitim koçu ve öğrenci arasında güvene dayalı ve açık bir iletişim kurulmalıdır.
Empati ve Anlayış: Eğitim koçu, öğrencinin duygularını ve ihtiyaçlarını anlamaya çalışmalıdır.
Geri Bildirim: Düzenli ve yapıcı geri bildirim, öğrencinin gelişimine katkı sağlar.
Sürekli ve Düzenli İletişim: İletişimin sürekli ve düzenli olması, öğrencinin motivasyonunu artırır.
Bu bilgiler, öğrenci ve eğitim koçu arasındaki iletişimin daha etkili ve verimli olmasına yardımcı olabilir.
Kişilerarası İletişimin Unsurları:
Kişilerarası iletişim, etkili ve anlamlı bir bilgi alışverişi sağlamak için belirli unsurlara dayanır. İşte bu unsurlar:
Mesajı Veren Kişi (Gönderici): Mesajı başlatan ve ileten kişidir. Gönderici, mesajın içeriğini ve iletim biçimini belirler.
Mesajın İçeriği: Göndericinin iletmek istediği bilgi, duygu veya düşüncelerdir. Mesajın net ve anlaşılır olması önemlidir.
Mesajın Veriliş Biçimi (Kanal): Mesajın iletilme yoludur. Bu, sözlü, yazılı veya sözsüz olabilir. Örneğin, yüz yüze konuşma, e-posta veya beden dili.
Mesajı Alan Kişi (Alıcı): Mesajı alan ve yorumlayan kişidir. Alıcının mesajı doğru bir şekilde anlaması, iletişimin başarısı için kritiktir.
Geri Bildirim: Alıcının, göndericiye verdiği tepkidir. Geri bildirim, iletişimin iki yönlü olmasını sağlar ve mesajın doğru anlaşılıp anlaşılmadığını gösterir.
İletişim Ortamı (Bağlam): Mesajın iletildiği fiziksel ve sosyal çevredir. Ortam, iletişimin nasıl algılandığını ve yorumlandığını etkileyebilir
Bu unsurlar, etkili bir kişilerarası iletişim kurmak için temel bileşenlerdir.
Sağlıklı İletişimin İlkeleri,
Sağlıklı iletişim hem kişisel hem de profesyonel ilişkilerde büyük önem taşır. İşte sağlıklı iletişimin temel ilkeleri:
Aktif veya Dikkatli Dinleyin: Karşınızdaki kişiyi gerçekten dinleyin ve söylediklerine odaklanın.
Göz Teması Kurun: Göz teması, karşınızdaki kişiye onu dinlediğinizi ve önemsedi-ğinizi gösterir.
Empati Kurma: Empati Olun. Empati, karşınızdaki kişinin bakış açısını anlamanızı sağlar.
Duyguları Anlayın: Karşınızdaki kişinin duygularını anlamaya çalışın ve ona göre tepki verin.
Açık ve Net İfade: Kısa ve Öz Olun: Mesajınızı kısa ve net bir şekilde iletin. Anlaşılır Dil Kullanın: Karmaşık kelimelerden kaçının ve anlaşılır bir dil kullanın.
Beden Dili Kullanımı: Jest ve Mimikler: Jest ve mimiklerinizi kullanarak mesajınızı güçlendirin. Duruş ve Pozisyon: Dik durmak ve açık bir beden dili kullanmak, güven verir.
Geri Bildirim Verme ve Alma. Olumlu Geri Bildirim: Olumlu geri bildirim vererek karşınızdaki kişiyi motive edin. Yapıcı Eleştiri: Eleştirilerinizi yapıcı bir şekilde iletin ve karşı tarafın gelişimine katkıda bulunun.
Saygı ve Anlayış: Saygılı Olun: Karşınızdaki kişiye saygı gösterin ve onun görüşlerine değer verin. Önyargılardan kaçının ve karşınızdaki kişiyi olduğu gibi kabul edin.
Doğru Ortam ve Zaman: Uygun Ortam Seçin: İletişim için uygun bir ortam ve zaman seçin. Dikkat Dağıtıcı Unsurlardan Kaçının. İletişim sırasında dikkat dağıtıcı unsurlardan kaçının.
Bu ilkeleri uygulayarak daha sağlıklı ve etkili iletişim kurabilirsiniz.
Etkili İletişim Yolları
Eğitim koçlarının etkin iletişim kurabilmesi için kullanabilecekleri bazı önemli yollar şunlardır:
Empatik Dinleme: Eğitim koçları, öğrencilerini dikkatle dinleyerek onların duygularını ve düşüncelerini anlamaya çalışmalıdır. Bu, öğrencilerin kendilerini değerli hissetmelerini sağlar.
Açık ve Net İletişim: Koçlar, mesajlarını açık ve anlaşılır bir şekilde iletmeli-dir. Karmaşık veya belirsiz ifadelerden kaçınarak, öğrencilerin ne yapmaları gerektiğini net bir şekilde anlamalarını sağlar.
Geri Bildirim Verme: Olumlu ve yapıcı geri bildirimler, öğrencilerin gelişimlerini takip etmelerine ve motivasyonlarını yüksek tutmalarına yardımcı olur.
Güven Oluşturma: Eğitim koçları, öğrencileriyle güvene dayalı bir ilişki kurmalıdır. Bu, öğrencilerin koçlarına daha açık olmalarını ve daha rahat iletişim kurmalarını sağlar.
Soru Sorma Teknikleri: Doğru soruları sormak, öğrencilerin kendi düşüncelerini ve çözümlerini bulmalarına yardımcı olabilir. Açık uçlu sorular, öğrencilerin daha derinlemesine düşünmelerini teşvik eder.
Beden Dili Kullanımı: Sözsüz iletişim de en az sözlü iletişim kadar önemlidir. Eğitim koçları, beden dillerini etkili bir şekilde kullanarak öğrencilerine güven ve destek mesajları verebilir.
Bu yollar, eğitim koçlarının öğrencileriyle daha etkili ve verimli bir iletişim kurmalarına yardımcı olabilir. Eğitim koçluğu hakkında başka sorularınız varsa, sormaktan çekinmeyin!
Etkin Soru Sorma
Eğitim koçları için etkili soru sorma teknikleri, öğrencilerin düşünme süreçlerini derinleştirmek ve kendi çözümlerini bulmalarına yardımcı olmak için oldukça önemlidir. İşte bazı etkili soru sorma teknikleri:
Açık Uçlu Sorular: Bu tür sorular, öğrencilerin daha geniş ve detaylı cevaplar vermesini sağlar. Örneğin, “Bu konuda ne düşünüyorsun?” veya “Bu durumu nasıl çözmeyi planlıyorsun?” gibi sorular, öğrencilerin kendi fikirlerini ifade etmelerine olanak tanır.
Yansıtıcı Sorular: Öğrencilerin söylediklerini tekrar ederek veya özetleyerek, onların düşüncelerini daha derinlemesine incelemelerine yardımcı olabilirsiniz. Örneğin, “Bu konuda böyle düşündüğünü söyledin, peki bu düşüncenin arkasındaki neden nedir?”.
Provoke Edici Sorular: Öğrencilerin mevcut düşünce kalıplarını sorgulamalarını sağlamak için kullanılan sorulardır. Örneğin, “Bu yaklaşımın başka hangi sonuçları olabilir?” veya “Bu durumu farklı bir açıdan nasıl değerlendirebilirsin?”.
Çözüm Odaklı Sorular: Öğrencilerin sorunlara çözüm bulmalarına yardımcı olmak için kullanılan sorulardır. Örneğin, “Bu sorunu çözmek için hangi adımları atabilirsin?” veya “Bu hedefe ulaşmak için ne yapman gerekiyor?”
Önceliklendirme Soruları: Öğrencilerin hedeflerini ve önceliklerini belirlemelerine yardımcı olan sorulardır. Örneğin, “Bu hedefe ulaşmak için en önemli adım nedir?” veya “Bu projede öncelikli olarak neye odaklanmalısın?”.
Bu teknikler, eğitim koçlarının öğrencileriyle daha etkili ve verimli bir iletişim kurmalarına yardımcı olabilir.
Bir Eğitim Koçu, Öğrencinin Beceri ve Tutumlarını Nasıl Değerlendirir?
Bir eğitim koçu olarak öğrencilerin beceri ve tutumlarını değerlendirmek, onların gelişim süreçlerini desteklemek için oldukça önemlidir. İşte bu süreci nasıl yönetebileceğinize dair bazı öneriler:
Gözlem ve Not Tutma Öğrencilerinizi derslerde, grup çalışmalarında ve bireysel etkinliklerde gözlemleyin. Gözlemlerinizi düzenli olarak not alarak, öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyebilirsiniz.
Geri Bildirim Toplama Öğrencilerinizden ve diğer öğretmenlerden geri bildirim alın. Bu geri bildirimler, öğrencilerin kendilerini nasıl gördüklerini ve başkalarının onları nasıl algıladığını anlamanıza yardımcı olabilir.
Kendini Değerlendirme Formları: Öğrencilerin kendi beceri ve tutumlarını değerlendirmeleri için anketler veya formlar hazırlayın. Bu formlar, öğrencilerin öz farkındalıklarını artırmalarına yardımcı olabilir.
Performans Değerlendirme Öğrencilerin performanslarını çeşitli kriterlere göre değerlendirin. Bu kriterler arasında akademik başarı, problem çözme yetenekleri, iletişim becerileri ve takım çalışması gibi unsurlar yer alabilir.
Bireysel Görüşmeler: Öğrencilerle birebir görüşmeler yaparak, onların hedeflerini, motivasyonlarını ve zorluklarını anlamaya çalışın. Bu görüşmeler, öğrencilerin kendilerini ifade etmelerine ve koçluk sürecine aktif katılım sağlamalarına olanak tanır.
Gelişim Planları Hazırlama: Her öğrenci için bireysel gelişim planları hazırlayın. Bu planlar, öğrencilerin hangi alanlarda gelişim göstermeleri gerektiğini ve bu hedeflere nasıl ulaşacaklarını belirlemelerine yardımcı olur.
Düzenli Takip ve Revizyon: Öğrencilerin gelişim süreçlerini düzenli olarak takip edin ve gerektiğinde planları revize edin. Bu, öğrencilerin sürekli olarak ilerlemelerini ve hedeflerine ulaşmalarını sağlar.
Bu yöntemleri kullanarak, öğrencilerimizin beceri ve tutumlarını daha etkili bir şekilde değerlendirebilir ve onların gelişim süreçlerine katkıda bulunabiliriz.
İletişim Engelleri
Bir eğitim koçu olarak, öğrencilerle etkili iletişim kurmak bazen zorlayıcı olabilir. İşte karşılaşabileceğiniz bazı iletişim engelleri ve bu engelleri aşmak için öneriler:
Dil ve Anlam Farklılıkları
Engel: Öğrencilerinizin dil seviyeleri veya kültürel farklılıkları, mesajlarınızın yanlış anlaşılmasına neden olabilir.
Çözüm: Basit ve anlaşılır bir dil kullanın. Kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak empati kurun ve gerektiğinde açıklamalar yapın.
Dinleme Eksikliği
Engel: Öğrencilerinizin söylediklerini tam olarak dinlememek, onların kendilerini ifade etmelerini zorlaştırabilir.
Çözüm: Aktif dinleme tekniklerini kullanın. Göz teması kurarak ve geri bildirim vererek öğrencilerinizi dinlediğinizi gösterin.
Önyargılar ve Varsayımlar:
Engel: Kendi önyargılarınız veya varsayımlarınız, öğrencilerinizle olan iletişiminizi olumsuz etkileyebilir.
Çözüm: Açık fikirli olun ve her öğrenciyi bireysel olarak değerlendirin. Önyargılarınızı fark edip bunları aşmaya çalışın
Fiziksel ve Çevresel Faktörler
Engel: Gürültü, yetersiz aydınlatma veya uygun olmayan fiziksel ortamlar, iletişimi zorlaştırabilir.
Çözüm: İletişim için uygun ve sessiz bir ortam seçin. Fiziksel koşulları iyileştirerek daha rahat bir iletişim ortamı yaratın.
Bilgi Eksikliği veya Fazlalığı:
Engel: Öğrencilere çok fazla bilgi vermek veya yeterli bilgi vermemek, kafa karışıklığına neden olabilir.
Çözüm: Bilgiyi dozunda ve anlaşılır bir şekilde sunun. Öğrencilerin Anlamadıkları noktaları sormalarına olanak tanıyın.
Geri Bildirim Eksikliği:
Engel: Öğrencilerinizin performansları hakkında yeterli geri bildirim vermemek, onların gelişimini olumsuz etkileyebilir.
Çözüm: Düzenli ve yapıcı geri bildirimler verin. Öğrencilerinize neyi iyi yaptıklarını ve hangi alanlarda gelişmeleri gerektiğini açıkça belirtin.
Bu engelleri aşarak, öğrencilerinizle daha etkili ve verimli bir iletişim kurmak.
KİŞİLİK
Kişilik Tipleri Tiplerin Gelişimi
Öğrencilerde karşılaşabileceğiniz kişilik tipleri ve kişilik gelişimini yönetme yolları, onların bireysel ihtiyaçlarına ve özelliklerine göre değişiklik gösterebilir. İşte bazı yaygın kişilik tipleri ve bu kişiliklerin gelişimini desteklemek için öneriler:
Kişilik Gelişimini Yönetme Yolları
Bireysel Farklılıkları Tanıma: Her öğrencinin benzersiz olduğunu kabul edin ve onların bireysel ihtiyaçlarına göre yaklaşımlar geliştirin.
Pozitif Geri Bildirim: Öğrencilerin güçlü yönlerini vurgulayarak ve yapıcı geri bildirimler vererek özgüvenlerini artırın.
Esnek Öğrenme Ortamları: Farklı kişilik tiplerine uygun çeşitli öğrenme ortamları ve yöntemleri sunun.
Empati ve Destek: Öğrencilerin duygusal ihtiyaçlarını anlayarak ve onlara destek olarak güvenli bir öğrenme ortamı yaratın.
Kariyer ve Gelecek Planlaması: Öğrencilerin ilgi alanlarına ve yeteneklerine uygun kariyer yolları belirlemelerine yardımcı olun.
Bu stratejilerle, öğrencilerin kişilik gelişimlerini destekler ve onların potansiyellerini en iyi şekilde kullanmalarına yardımcı olur.
Kime Göre Ben Neyim Testi
Kişinin kendisini nasıl gördüğüne ve başkalarının onu nasıl algıladığına bağlı olarak değişir. İşte bu soruya farklı açılardan yaklaşabileceğiniz bazı yollar:
Kendinize Göre: Kendi değerlerinizi, inançlarınızı, hedeflerinizi ve kimliğinizi düşünerek cevap verebilirsiniz. Örneğin, “Ben kendime göre dürüst ve çalışkan biriyim.”
Ailenize Göre: Ailenizin sizi nasıl gördüğünü düşünün. Belki onlar için sevgi dolu bir evlat veya sorumluluk sahibi bir bireysinizdir.
Arkadaşlarınıza Göre: Arkadaşlarınızın sizi nasıl tanımladığını düşünün. Belki onlar için eğlenceli ve güvenilir bir arkadaşsınızdır.
İş Ortamına Göre: İş arkadaşlarınız veya patronunuz sizi nasıl algılıyor? Belki onlar için profesyonel ve yetenekli bir çalışan olarak görülüyorsunuzdur.
Topluma Göre: Toplum içinde nasıl bir rol oynadığınızı düşünün. Belki aktif bir gönüllü veya saygı duyulan bir topluluk üyesisinizdir.
Bu soruya vereceğiniz cevap, kendinizi ve başkalarının sizi nasıl gördüğünü anlamak için harika bir fırsat olabilir. Siz bu soruya nasıl cevap verirdiniz?
Eğitim Koçu Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?
Bireyin kendi potansiyelini keşfetme, hedeflerini belirleme ve özgüven kazanmasına yardımcı olan eğitim koçunun genel sorumlulukları şunlardır;
Kişinin kendini tanıması ve hedeflerini belirlemesi için motivasyon sağlamak,
Belirlenen hedefe ulaşmada stratejiler belirlemek,
Plan ve program geliştirerek, plandaki sapmaları ve devamlılığı denetlemek,
Kişinin aile ve çevresi ile iletişimindeki aksaklıkları gidermesi için yol göstermek,
Bireyin ilgi ve yeteneklerini tespit ederek mesleki yönlendirme yapmak,
Okul ve sınavlardaki başarıların takibini sağlamak ve arttırılmasına yönelik çözümler üretmek,
Kaygı ve stres yönetimi yapmak ve bunlara neden olan durumları ortadan kaldırmaya çalışmak,
Kişinin öz disiplin ve özgüven kazanmasına yardımcı olmak,
Yaratıcılık ve farkındalık geliştirme ortamları yaratmak,
Eğitim teknolojilerinin etkin kullanımına dönük bilgilendirme yapmak,
Bireyin sosyal gelişimine katkıda bulunmak.